Contact

Kroonhomeopathie

Marjon Kroon-Antonisse
Debijehof 5
3863 AJ Nijkerk

Neem contact op:

Stuur een mail via de contactpagina
of bel 06 - 107 215 88



Volg ons:

Facebook-Icon Linkedin-Icon Twitter-Icon RSS-Icon

Hier vind je enkele tips om je weerstand te verhogen:

  • Beweeg regelmatig, minimaal 30 minuten matig intensief per dag
  • Zorg voor een gezond lichaamsgewicht
  • Eet gezond en gevarieerd
  • Eet vezelrijk
  • Drink voldoende, maar wees matig met alcohol
  • Neem voldoende rust. Zorg voor voldoende slaap en  ontspanning
  • Ga regelmatig naar buiten
  • Let op stoelgang en toiletgedrag
  • Stop met roken
  • 70 % van de weerstand wordt bepaald in de darmen, lees meer bij darmklachten en darmflora
  • Koorts heeft een belangrijke functie in ons afweersysteem. Door temperatuursverhoging worden veel bacteriën en virussen onschadelijk gemaakt. Het is daarom belangrijk om verkoudheden en griep op natuurlijke wijze door te maken, zonder het gebruik van koortsverlagende middelen als Paracetamol. Het beste zie je het even aan en eventueel kun je een homeopathisch middel inzetten.

Weerstandsvitamines

Vijf vitamines spelen een rol bij de weerstand en beschermen het lichaam tegen bijvoorbeeld verkoudheid en griep. Vitamine C is de meest bekende weerstandsvitamine. Een klein gebrek aan vitamine D maakt je al behoorlijk vatbaar voor ziekte. Vitamine A wordt ook wel de anti-infectie vitamine genoemd. En ook vitamine B6 en vitamine E spelen een rol bij het in stand houden van het immuunsysteem. In dit overzicht staat welke voedingsmiddelen rijk zijn aan deze weerstandsvitamines.

Voedingsstof

Voedingsmiddel

   
Vitamine A lever(producten), margarine en halvarine
Vitamine B6 aardappelen, bananen en bruin brood
Vitamine C citrusvruchten, aardappelen en paprika
Vitamine D vette vis, margarine en halvarine
Vitamine E zonnebloemolie, noten en ei