Contact

Kroonhomeopathie

Marjon Kroon-Antonisse
Debijehof 5
3863 AJ Nijkerk

Neem contact op:

Stuur een mail via de contactpagina
of bel 06 - 107 215 88



Volg ons:

Facebook-Icon Linkedin-Icon Twitter-Icon RSS-Icon

Een gezonde leefstijl wordt al enkele jaren door de landelijke overheid voorgestaan en actief uitgedragen. Het streven naar vergroting van gezondheidswinst door sport en beweging, in combinatie met verkleining van de gezondheidsrisico’s, past binnen het kader van gedraggerichte gezondheidsbevordering en ziektepreventie. Het ministerie poogt hiermee het percentage gezonde burgers met een actieve leefstijl in het komende decennium te vergroten. Dit beleid tot het stimuleren van een gezonde leefwijze richt zich op een aantal leefstijlfactoren, die deels onderling met elkaar verbonden zijn. De 5 belangrijkste factoren op een rij vormen het woord BRAVO (=acroniem). Deze letters staan voor:

* B = meer Bewegen
* R = niet Roken
* A = matig Alcoholgebruik
* V = gezonde Voeding (maar ook Veiligheid en Veilig Vrijen)
* O = voldoende Ontspanning

  • Zorg voor voldoende lichaamsbeweging
    Voldoende lichaamsbeweging houd je spijsvertering goed op gang. Tevens werkt lichaamsbeweging ontspannend voor lichaam en geest. Door je lichaam in goede conditie te houden, voorkom je klachten.
  • Wees matig met alcohol
    Alcohol irriteert het slijmvlies in maag en slokdarm. Als je vaak maagklachten hebt, kun je beter geen alcohol drinken. Overigens is het beter om alcohol te drinken tijdens een maaltijd dan tussendoor zonder eten. Alleen als je ouder bent dan 55 heeft een geringe hoeveelheid alcohol een positief effect.
  • Stop met roken
    Roken veroorzaakt hart-en vaatziekten en longproblemen. Roken irriteert bovendien het maagslijmvlies. Ook verslapt roken het sluitspiertje tussen slokdarm en maag.
  • Zorg voor een gezond gewicht
    Bij overgewicht en veel vet rond het middel wordt de druk op de organen in de buik groter. Hierdoor kunnen sneller allerlei klachten ontstaan. Overgewicht heeft gevolgen voor het bewegingsapparaat en kan een gewenste zwangerschap in de weg staan.
  • Probeer stress zoveel mogelijk te vermijden
    Afgezien van de mentale en psychische gevolgen heeft stress ook fysieke gevolgen. Spanning zet zich vast in de spieren en uit zich vaak in pijn. Stress bevordert bovendien de zuurproductie in de maag en heeft  een negatieve invloed op de bewegingen van de maag.

Aan alle gedragsfactoren wordt ondertussen gewerkt door middel van allerlei landelijke campagnes (Nederland in Beweging!, Stoppen met roken, Alcohol maakt meer kapot dan je lief is; Sport Blessure Vrij etc.).